رفتن به محتوای اصلی

طراحی سایت در رشت،انزلی،لاهیجان،گیلان،ساری،مازندران توسط تیم حرفه ای خزر وب

09115595959

پنج نکته درباره طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت مانند صنعت مد و لباس پیوسته در حال تغییر است. وقتی از طراحی ‌سایت تاثیرگذار صحبت می‌کنیم شک نکنید که اولین قدم در رسیدن به موفقیت این است که وب‌سایت شما همیشه به روز و مطابق نیازهای زمان خود باشد. همانطور که وقتی به یک مصاحبه کاری می‌روید به طور یقین می‌خواهید بهترین طراحی و نمونه کار خود را ارائه دهید. برای این منظور 5 نکته درباره طراحی سایت را به خاطر داشته باشید:

طراحی سایت حرفه ای
 

1- محتویات وب‌سایت خود را منظم نگه دارید.

محیط اطراف ما بی‌نظم شده‌اند و وب‌سایت‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند؛ تبلیغات، بنرها، علامت‌ها و … همه جا را پر کرده‌اند و باید اعتراف کنیم گاهی بیش از اندازه‌اند. پس چرا به بازدیدکنندگان وب‌سایت خود این فرصت را ندهیم که مدتی از همه این مسائل دور باشند و نفس راحتی بکشند؟! استفاده از طراحی‌های مسطح (Flat) و ساده همچنین فضاهای سفید می‌تواند کاربران را بسیار خوشحال کند. سعی کنید همه چیز را بسیار ساده و یا حتی در سایز کوچک نگه دارید درحالیکه فقط محتوای اصلی و مهم مدنظرتان، بدرخشد. گاهی اوقات کم در واقع زیاد است. 
 

2- در طراحی سایت خود ویژگیهای مختلف را با هم ترکیب کنید.

اگر برای طراحی وب‌سایت خود درحال خواندن یک مقاله یا کتاب هستید در مسیر درستی گام بر می‌دارید اما می‌توانید پا را فراتر گذاشته و به وب‌سایت‌های حرفه‌ای دیگر سر بزنید و مشخص کنید که چه ویژگی‌هایی از وب‌سایت‌های دیگر را نیاز دارید تا در سایت خود پیاده‌سازی کنید. فکر می‌کنید یک صفحه بسیار طولانی برای وب‌سایت شما مناسب است؟ ممکن است با دیدن صفحه تماس با ما در یک سایت مجذوب شوید و یا یک فلش که یک پیام مهم را در بر دارد جذاب باشد. هر چیزی می‌تواند عامل جذابیت در وب‌سایت باشد پس به اینکه چطور می‌توانید آنرا در ‌سایت خود به کار ببرید فکر کنید.
 

3- در استفاده از تصاویر و جاذبه‌های بصری اولویت قائل شوید.

مفهوم اولویت بصری چیست؟ این عبارتیست که به چشم ما می‌گوید که با یک الگوی خاص به فضای وب‌سایت نگاه کند، الگویی که محتوای مهم‌تر را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. برای مثال اگر می‌خواهید برای سایت خود دکمه “ثبت نام” بگذارید، به طور یقین قصد شما این است که کاربران بر روی آن دکمه کلیک کنند و مراحل ثبت نام را انجام دهند. مفهوم اولویت بصری به ما می‌گوید که کاربران از بالا به پایین و از راست به چپ (در سایت‌های فارسی) و از چپ به راست (در سایت‌های انگلیسی) نگاه می‌کنند بنابراین در سایت‌های فارسی بیشترین نگاه به بالا و راست معطوف است. پس اگر دکمه مورد نظر را در این قسمت از وب‌سایت قرار دهید احتمال بیشترین کلیک را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که فقط مهمترین محتوای خود را در این قسمت‌ها قرار دهید و اگر تمام مطالب را در این بخش قرار دهید احتمالا برای کاربر آزاردهنده خواهد شد و به اهداف خود نخواهید رسید.
 

4- متن‌ها را طوری بنویسید که فهم آن برای کاربر آسان باشد.

متن بسیار مهم است در واقع متن‌ برای این نوشته می‌شود که اطلاعاتی را به کاربران ارائه دهد و سوالات آنها را پاسخ دهد. پس متن نباید طوری باشد که خواننده را به زحمت بیاندازد. چند نکته ساده وجود دارد که می‌تواند به وضوح متن و مفهوم آن کمک کند:  مطمئن باشید که رنگ‌هایی که انتخاب کرده‌اید مناسب هستند. برای مثال یک متن با رنگ کرم در زمینه سفید باعث آزار کاربر و در نتیجه ترک صفحه می‌شود واضح است که این نتیجه مطلوبی برای هیچ‌کس نیست پس مطمئن شوید که خوانا بودن متن را بررسی کرده‌اید. از فونت‌های خیلی ریز استفاده نکنید. مطمئن شوید که خوانندگان برای فهمیدن پیام شما نیاز به ذره‌بین ندارند.  از فونت‌های زیاد استفاده نکنید. از مدلی که حتی می‌تواند مخصوص برند شما باشد، استفاده کنید اما به شرطی که بیشتر از 3 فونت مختلف نباشد حتی بهترین حالت استفاده از 2 فونت است. برای بیان مطالب مطمئن باشید که کاربر با فونت انتخاب شده راحت است آن‌ها نباید تصور کنند که با خط میخی مواجه هستند. 
 

5- سعی کنید نسخه تلفن همراه وب‌سایتتان بهترین در نوع خود باشد.

هیچ وب‌سایت خوبی وجو ندارد که نسخه تلفن همراه آن خوب به نظر نرسد.
همه نکات بیان شده را به خاطر داشته باشید و همواره از وجود یک تدوین‌گر ماهر استفاده کنید تا بتوانید نسخه بهتری از محصول خود را تولید کنید و کاربران و مشتریان حتی در مترو نیز بتوانند از ویژگیهای وب‌سایت شما بهره گیرند. 

 

مأخذ

بستن جستجو

سبد خرید

برگشت به بالا